Christensite

Ik wil mij even voorstellen.

Print Friendly, PDF & Email

Ik ben nieuw hier en wil mij even voorstellen. 

Ik ben Marlies en ben getrouwd, ik heb verschillende hobby’s waaronder: Lezen, Schaken, Schilderen, Fotografie, Wandelen en ook schrijven. Dat laatste begin ik meer en meer te doen. Eerst als een dagboek voor mezelf maar wil ook anderen mee laten delen in mijn wandel met God of gewoon leuke ervaringen.

Als ik ga wandelen, dan heb ik vaak ook het doel om in de Stilte met God te zijn, dan heb ik of een GPS bij me of gewoon mijn mobiele telefoon. Dan wil ik zo beetje mijn aantal kilometers bij houden. Het is vaak wonderlijk wat je zoal tegen kan komen en vooral het genieten van Gods Schepping staat boven aan dan. Ik draag veel al mijn spiegelreflexcamara Nikon D7000 ook bij me als ik werkelijk een wandeltocht begin te maken.

Het volgende is een voorbeeld zoals dat kan gaan.

Het was tijdens mijn vakantie, waar we samen in Rotterdam waren vanwege een open Monumenten dag en mijn man bij Stichting Romeo was om daar te helpen als vrijwilliger, dat ik besloot mijn wandeling te gaan maken. Meende dat het goed weer was op dat moment maar dat bleek dus anders te zijn. Toch heb ik over het algemeen een droge wandeling kunnen maken, behalve dat ik even moest schuilen.

Mijn wandeling.

Psalm 29 Gods Majesteit in het onweer

Geef de Heere, machtige heersers, geef de Heere eer en macht. Geef de Heere de eer van Zijn Naam, buig u voor de Heere neer in Zijn heerlijk heiligdom.
De stem van de Heere klinkt over de wateren, de God der ere dondert; de Heere is op de grote wateren. De stem van de Heere is vol kracht, de stem van de Heere is vol glorie.
De Heere troont boven de watervlooien, ja, de Heere troont als Koning voor eeuwig. De Heere zal Zijn volk kracht geven, de Heere zal Zijn volk zegenen met vrede.
Psalm 29:1-4,10-11

In de vakantie een wandeling gemaakt in Rotterdam. Dit maakte ik mee. En voelde me als Mozes die in een spleet van een rots gezet werd toen God voorbij ging. Werd ik bij een huisdeur onder een afdak gezet, waar ik kon schuilen.
Zijn Stem kan klinken als een donder maar daarna kwam Zijn Stem als een zacht briesje.
Hij klonk met luid geweld over de Rotte, de regen kwam hard neer. De bliksem was actief en paars. En het was dus boven mij.
Geef de Heere eer en macht want Hij is de God van de Schepping Die Zijn Stem laat horen.
Hij is geweldig en vol genade want desondanks Zijn luide geweld van de donder was ik veilig bij Hem. Zijn Stem is vol glorie en kracht. Hij kan boos zijn om de ellende die Hij ziet omdat de mens Hem niet zoekt. Dan laat Hij Zijn Stem even donderen maar Hij blijft trouw en genadig.
Zoek Hem en luister naar Zijn Stem. Je bent veilig in Zijn Handen.

Voor het eerst was ik rustig en kalm en in vrede. Onweer was een beangstigend weertype voor me. God zij de glorie en eer. Amen.

Geef de blog een rating! (5 / 2)

Marlies

Ik ben Marlies een getrouwde vrouw. Ga naar een Pinkstergemeente. En heb als Hobby Schaken, lezen en schrijven. Wandelen behoort ook bij mijn hobby's. Ik heb katten en vogels als huisdieren. Fotografie doe ik ook nog wel. Mijn grootste passie is toch mijn geloof in Jezus Christus en mijn wandel met Hem.

2
Reageer op dit artikel

avatar
2 Comment threads
0 Thread replies
2 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
Hans WesseliusBart Schutte Recent comment authors
  Subscribe  
nieuwste oudste meest gestemd
Abonneren op
Bart Schutte
Beheerder
Geef de blog een rating! :
     

Welkom Marlies

Hans Wesselius
Lid
Geef de blog een rating! :
     

Gods Majesteit mooi onder woorden gebracht, Marlies.

Sluit Menu

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten