Christensite

Zijn moslims onze naaste?

Een korte blog over iets waar ik mij zorgen over maak. Namelijk haat tegenover moslims, dat zie ik vrij vaak voorbij komen. Ook onder christenen.

Moslims zijn aanhangers van de Islam. De Islam is een geloof dat Jezus niet erkent als de Zoon van God. De Islam is een geloof die ver af staat van het christendom. Jezus is bij hen een profeet, bij ons is Hij onze Redder. Wij moeten ons daar ook verre van houden (De Islam).

We hebben het hier over moslims (onze naaste). Er is geen reden voor haat tegenover de moslims. Zij zijn net zo goed onze naaste als mensen in de kerk, de buurman, familie etc. Jezus zegt ”Heb uw vijanden lief, zegen hen die u vervloeken; doe wel aan degenen die u haten, en bid voor hen die u geweld aandoen en u vervolgen” (Matt. 5:44). Laten wij in plaats van haat tegen de moslims naar hen omzien en bidden. Dat is juist belangrijk in deze Ramadan tijd.

Jezus ging langs bij

  • Tollenaars, werd gehaat. Jezus kwam bij hen langs en at met hen (Lukas 19:1-10).
  • Melaatsen, door iedereen ontweken maar Jezus raakt hen aan en geneest hen (Lukas 5:12-13).
  • Bezetenen, iedereen was bang voor hen maar Jezus bevrijdt hen (Mattheüs 8:28-32).
  • Samaritanen en allochtonen met een ander geloof die een bedreiging vormden. Jezus zoekt hen op en wil hen redden (Johannes 4).

Als Jezus bij hen op bezoek gaat waarom zouden wij dan niet naar hen omzien? Toch zie ik best vaak dat juist tegenover moslims haat wordt verkondigt. Dat is een zorgelijke zaak want dat is niet wat Jezus ons leert. Laten we onze naast liefhebben, dus ook alle moslims.

Godbless

Bjorn

Bjorn Lohof

Mijn naam is Bjorn Lohof, sinds 30 mei 2018 blogger op Christensite. Ik ben geboren op 30 september in 1999 (19 jaar). Ik geloof dat Jezus Christus mijn Heer is. Ik woon mijn hele leven al in een dorp in provincie Groningen. Waar ik ook christelijk ben opgevoed en van jongs af aan mee ging naar de kerk. Ik heb op nog jongere leeftijd best veel meegemaakt in mijn leven maar uiteindelijk maak je de constatering God is erbij! In mijn vrije tijd luister ik muziek, kijk ik graag films en series, lees ik graag (christelijke) boeken en werk ik graag aan mijn blogs. Ik doe een opleiding over transport en logistiek. Ik hoop dat veel mensen wat hebben aan mijn blogs. Als u vragen of verbeterpunten laat mij dat weten.

Reageer op dit artikel

avatar
  Subscribe  
Abonneren op
Sluit Menu

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten