Christensite

Een stem die roept

Print Friendly, PDF & Email
; KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Jesaja 40:3-5.
Een stem van iemand die roept in de woestijn: Bereid de weg van de Heere, maak recht in de wildernis een gebaande weg voor onze God. Alle dalen zullen verhoogd worden, alle bergen en heuvels zullen verlaagd worden; wat rotsachtig is, zal tot een vlakte worden.
De heerlijkheid van de Heere zal geopenbaard worden, en alle vlees tezamen zal het zien, want de mond van de Heere heeft gesproken.

Een tekst die mij vele jaren geleden al heeft aangesproken waardoor ik toen al mijn toewijding aan God gegeven had. Alles heeft zijn proces.

Maar dit is goed om te overdenken. Wat is je wildernis? Welke bergen en heuvels zijn er in je leven? En welke dalen?
Er is hier ook actie nodig van jezelf om de weg voor God te banen in je leven, wegdoen wat niet goed is in je leven.
Wat is de berg in je leven? Onvergevingsgezindheid? Bitterheid of wrok? Of zelfs je eigen “ik”.?
Een keuze om deze te verlagen of zelfs bij God te brengen opdat Hij je kan bijzetten en genezen. Maar wij moeten de keuze maken om te vergeven en los te laten. Hoe moeilijk dat vaak ook is.

Hij zal je helpen en je een nieuwe Geest en hart geven opdabert wat rotsachtig is tot een vlakte wordt en zacht.

Vertrouw op Hem. En laat meer van Jezus en minder van jou steeds meer in he zijn.

Want dan zal: De heerlijkheid van God in je geopenbaard worden,en iedereen zal dat zien, want de Heere heeft gesproken.

 

Marlies

Ik ben Marlies een getrouwde vrouw. Ga naar een Pinkstergemeente. En heb als Hobby Schaken, lezen en schrijven. Wandelen behoort ook bij mijn hobby's. Ik heb katten en vogels als huisdieren. Fotografie doe ik ook nog wel. Mijn grootste passie is toch mijn geloof in Jezus Christus en mijn wandel met Hem.

1
Reageer op dit artikel

avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
Nelly Recent comment authors
  Subscribe  
nieuwste oudste meest gestemd
Abonneren op
Nelly van der Bas
Lid

Mooi stukje en zo belangrijk als je de Heere wilt volgen.

Sluit Menu