Christensite

De Spiegel

We doen het allemaal weleens, de een alleen ’s ochtends een keer, de ander de hele dag door… in de spiegel kijken: even turen naar jezelf. Checken of je haar goed zit, om je make-up bij te werken of om gewoon even naar jezelf te kijken. Maar, wat zie je nou eigenlijk als je in de spiegel kijkt?

Ik snap het, dit klinkt als een flauwe vraag… natuurlijk zie je jezelf als je in de spiegel kijkt, maar dit is niet helemaal wat ik bedoel. Wij zouden als Christenen onszelf eens een andere spiegel voor moeten houden: De spiegel van Gods Woord, de Bijbel. Met als spiegelbeeld Jezus, de Zoon van God. Paulus zegt tegen de Korintiërs dat ze door de geest van God steeds meer en meer op Jezus gaan lijken, dat wij, als gelovigen het schitterende licht van de Here weerspiegelen. (2 Korintiërs 3:18 HTB)

Jezus wil ons spiegelbeeld zijn, Hij wil dat wij steeds meer op Hem gaan lijken. God noemt ons ook zijn kinderen, wij mogen een kind zijn van God. Wij mogen verlangen om op Jezus te willen lijken zoals een kind op zijn vader wil lijken. Vanuit deze relatie en onze liefde voor God komt het verlangen om op Hem te gaan lijken. En vanuit onze identiteit, een kind van God, kunnen we ook op hem gaan lijken.

Jezus wil ons spiegelbeeld zijn, dit betekend ook dat wij Jezus mogen weerspiegelen in de wereld. Doordat Jezus ons spiegelbeeld is en wij op hem lijken kunnen ook anderen dit zien. Dan kan de wereld Gods liefde zien door wie wij in Christus zijn, hoe gaaf is dat?! Maar, hoe moet je op Jezus lijken… kijk daarvoor nog maar eens goed in de spiegel, Gods Woord. En stel jezelf telkens deze vraag: “Wat (of wie) zie ik nou eigenlijk als ik in de spiegel kijk?” En onthoud altijd: Je hoeft het niet alleen te doen, ook als jij even wat minder op je ideale spiegelbeeld lijkt, God houdt van je en kan je helpen om steeds meer en meer op Jezus te gaan lijken.

Bart Schutte

Ik ben Bart Schutte 17 jaar (geboren op 8 Jan. 2002). Ik ben christelijk opgevoed en geloof dat Christus de HEER is. Ik woon al een aantal jaar tussen de koetjes en de schaapjes. (midden in de polder) In 2016 is ontdekt dat ik dyslexie heb, dat dachten we al een aantal jaartjes maar nu is dat dus officieel vastgesteld, als u ergens op mijn site een spellingfout ziet, dan vraag ik u dat te melden.

Reageer op dit artikel

avatar
  Subscribe  
Abonneren op
Sluit Menu

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten