Christensite

Geven of nemen?

Print Friendly, PDF & Email

Wat is het voor jou geven of nemen?

Je zult misschien zeggen, dat ligt er aan in welke situatie.

In Gods Woord staat: ‘De goddeloze ontleent en geeft niet terug; maar de rechtvaardige ontfermt zich, en geeft. Psalm 37 : 21.

Als je dus God niet in je hart bezit, de Heilige Geest dus, dan ben je God-loos.

Je hebt geen relatie met Jezus Christus, je hebt geen spijt van je verkeerde dingen, die je doet of deed.

Jouw leven is een doelloos leven, omdat je je doel gemist hebt. Je zult ook een leegte in je hart ervaren.

En die leegte wil je opvullen met van alles en nog wat. Brommer, motor, drank, flirten met meisjes, seks.

Je kunt vast zelf nog wel veel meer dingen verzinnen.

Je neemt en neemt en je beschadigd een ander en jezelf er mee.

Op deze manier vind je geen geluk en geen vrede.

 

 

De rechtvaardige

Maar wie is die rechtvaardige? Een heilig boontje of zo?

Nee, het is gewoon iemand als jij, alleen diegene heeft wel een relatie met Jezus Christus en heeft daardoor wel de Heilige Geest in zijn of haar hart wonen.

Die heeft zijn of haar verkeerde dingen beleden tegen God en vergeving ontvangen. Want dat krijg je als je werkelijk oprecht om vergeving vraagt. Elke keer als je wat fout doet. Dan mag je weer met een schone lei beginnen.

En die heeft ook die leegte niet meer in zijn of haar hart. Die mag vrede ervaren en weten dat Jezus Christus altijd bij je mag zijn.

Je gaat dan ook om je heen zien, jezelf bent niet het belangrijkste. Het verdriet van een ander ga je zien en ook als iemand het moeilijk heeft.

Dan ga je er ook wat mee doen. Je geeft. Je vraagt of je kunt helpen of je gaat er gewoon naar toe naar die ander en ben er gewoon, zodat die ander kan uiten.

Luisteren is ook heel belangrijk, vaak nog belangrijker dan praten. En kun je wat voor een ander wat doen, doe dat dan, laat het niet aan een ander over.

Zo zie je dat vaak in het gedrag naar buiten komt, of je echt bij Jezus hoort.

Wil jij dat ook? Of doe jij dat ook? Als je God-loos bent vraag dan aan God of Hij in je hart komt wonen en je wil veranderen.

Hij wacht op jou, Hij heeft je lief, zo lief zelfs dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft voor jou en mij.

Zodat wanneer wij onze zonden belijden, kinderen van God mogen worden en altijd met alles bij onze Hemelse Vader mogen brengen.

Ook zorgen, ook verdriet, ook je vragen, je twijfels, je boosheid misschien, of je schaamte, Hij is er voor jou.

En jij waar Gods Geest in mag wonen, ga maar verder achter Jezus Christus aan. Altijd maar dicht achter Hem aan. Lees Gods Woord elke dag. Eet het op.

Daar bedoel ik mee te zeggen. Denk er eens goed over na wat je leest, wat heeft God tegen jou te zeggen door middel van wat je leest?

En bidt, dat is zo belangrijk, God hoort en de engelen kunnen zo strijden voor God, wanneer wij bidden. Want de tegenstander de duivel zit niet stil, ook hij heeft zijn engelen en die strijden tegen de engelen van God. Dus bid en bid voor anderen!

God is er zo blij mee als Zijn kinderen Hem nodig hebben! Want Hij heeft ze lief!

Ik vraag je nog een keer, geef jij of neem jij?

 

 

Nelly van der Bas

Even mezelf voorstellen, ik ben Nelly van der Bas, geboren in 1963, dus reken maar uit, hoe oud ik ben. Getrouwd geweest, 'k Heb 3 kinderen en 2 kleinkinderen. 'k Heb veel hobby's en schrijven is er één van. Er zijn 12 kinderboeken uitgegeven, 1 gedichtenbundel en 1 roman. Sinds een aantal jaren schrijf ik mijn blog op www.nellyvanderbas.blogspot.com over geloof. En hoop hier ook blogs te schrijven over geloof, alleen anders denk ik, maar dat gaan we zien en beleven. Geloof in Jezus Christus is voor mij Het leven. Ik kan niet en wil niet zonder! En dan ben je ook nooit alleen! Heb je vragen, je mag ze altijd stellen.

Reageer op dit artikel

avatar
  Subscribe  
Abonneren op
Sluit Menu

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten