Geborgen in God.

Print Friendly, PDF & Email

Geborgen in God.


Johannes 10:28

En Ik geef hun eeuwig leven; en zij zullen beslist niet verloren gaan in eeuwigheid en niemand zal ze uit Mijn hand rukken.

Johannes 6:39
En dit is de wil van de Vader, Die Mij gezonden heeft, dat Ik van alles wat Hij Mij gegeven heeft, niets verloren laat gaan, maar het doe opstaan op de laatste dag.

Het is dus de wil van de Vader dat wij in Hem zullen zijn, Hij heeft ons aan Zijn Zoon gegeven als Zijn bruid. Wij zijn geborgen in Hem, er is niemand die ons uit Zijn Hand zal kunnen rukken. Wauw dat is toch een mooie gedachte.

In de Psalmen kun je dat ook mooi zien, God is mijn Vesting, Rots. Vooral Psalm 27 heeft het over dat we mogen verblijven in Zijn tent. En het is Gods verlangen dat wij dichtbij Hem blijven, met alles bij Hem komen. We mogen Hem vertellen alles wat ons dwars zit, waar we genezing voor willen hebben of bevrijding.

We mogen Hem vragen om hulp over alle daagse dingen, maar ook diepgaande vraagstukken. Zijn Woord is betrouwbaar en Zijn Geest woont in ons om ons te onderwijzen. Wij moeten alleen open staan voor Hem.

Er is dus niemand die ons uit Zijn hand kan rukken, echt niemand, dus zelfs de satan niet. Wij kunnen wel uit Zijn handen lopen, door onze ongehoorzaamheid, onze zonden, door onze eigen weg en wil te willen doen. Daardoor kunnen we ons alleen voelen en niet dichtbij Hem. Maar we mogen weten dat we altijd weer terug mogen keren tot Hem en weer in Zijn handen kruipen als we ons bekeren enberouw hebben.

God verlangt naar ons, Hij heeft zelfs Zijn eigen Zoon gegeven opdat wij weer met Hem kunnen wandelen zoals Adam deed in de Hof van Eden voordat Adam ongehoorzaam werd.
God wilt dat je Hem zoekt en aanbid uit vrije wil, echt en oprecht. En Hij zal niet inbreken of dwingen, maar trekt je met Zijn eeuwig durende onvoorwaardelijke liefde.

Het je in Zijn Handen Geborgen weten is een zekerheid, en je mag erop vertrouwen. Ookal stormt het om je heen en zit je in zwaar water. Hij zal je bewaren en doen opstaan op de laatste dag.

Zijn Zoon heeft de prijs betaald, en je ongerechtigheden zijn vergeven, je bent aanvaard en geaccepteerd en Hij zal je nooit verlaten of begeven. Blijf in Hem en zit aan Zijn voeten. Hij zal voor je strijden en met je mee gaan. Zijn Woord is zo rijk, en zo Waarheid.

Vader, dank U wel dat we geborgen zijn in Uw handen, en dat wij altijd terug mogen komen als wij zelf eruit zijn gestapt. Dank U wel dat U ons aanvaard en accepteert, ons leert en bewaard tot de laatste dag. Dat U ons niet uit Uw hand laat rukken. Dank U wel. Mijn verlangen is om in Uw handen veilig te blijven wonen. In Jezus Naam Amen.

Geef de blog een rating! (5 / 1)

Reageer op dit artikel

1 Reactie op "Geborgen in God."

avatar
  Subscribe  
nieuwste oudste meest gestemd
Abonneren op
Nelly van der Bas
Lid
Geef de blog een rating! :
     

Mooi! Het sluit zo aan op wat ik van de week ervaarde toen God mij zei wat ik moest schilderen. Zijn hand en daarin een baby en daarom heen de donkerte van alles wat er op af komt. Maar Zijn beschermende hand en daarin ben je veilig!