Verwacht je nog iets met kerstfeest?

Print Friendly, PDF & Email
Verwacht je nog iets met Kerstfeest?

Wat verwacht je eigenlijk van kerstfeest? Wat houdt voor jou kerstfeest in? Wat is kerstfeest eigenlijk?
Om met het laatste te beginnen. Kerstfeest is eigenlijk Christusfeest. We denken aan de geboorte van Jezus Christus hier op aarde.
Nee, niet wat de wereld er van maakt, de heidense gebruiken, dat kan misschien gezelligheid opleveren, maar geen vrede in je hart.
Eigenlijk proberen die heidense gebruiken, je af te leiden van het Evangelie zelf. Want wat zijn we druk in de weer met de rompslomp voor kerst.
Maar is dat wel nodig?

Wat is nu het belangrijkste met Kerstfeest? Jezus Christus. Dat Hij ook voor jou en mij op deze wereld kwam. Hij wilde Zich zichtbaar en bereikbaar, kwetsbaar en zo vol liefde Zichzelf geven. En wat kreeg Hij er voor terug? Er was smaad en hoon, onbegrip en haat. En degenen Die Hem liefhadden begrepen Hem vaak niet omdat ze zo veel met zichzelf bezig waren. Toch had Jezus Christus ook daar geduld mee, net zoals nu met jou en mij.
Hij kwam op deze aarde om onze zonden te dragen. De weg vrij te maken om tot de Vader te gaan. Een ieder die in Hem gelooft dat Hij de Zaligmaker is, die zal eeuwig leven. Die mag voor altijd bij Hem zijn, wanneer je éénmaal zal sterven.

Wat verwachten we van Kerstfeest? Wat mogen we verwachten? Ik hoop dat je verwachting een verwachting mag zijn op God en niet op aardse dingen. Het leven is zo kort. En wil je echt alles uit het leven halen wat er uit het leven te halen valt, dan raad ik je aan om Jezus Christus te volgen. Dat is zo’n rijk leven! En wat je kunt verwachten? Geen mooie paden, die gemakkelijk te lopen zijn, maar paden die vaak door diepten gaan, waarin je groeien gaat in het geloof. Dichter bij Jezus Christus komt. Je relatie met Jezus Christus steeds dieper wordt. Je Zijn Stem steeds beter leert verstaan.

Nu, wat verwacht jij van Kerstfeest? Of heb je geen verwachtingen meer, heb je het enorm moeilijk met alles wat er gebeurt in je leven?
Je ziet geen uitkomst meer. Alles is zo donker om je heen. Er is niemand die je begrijpt…
Kerstfeest? Je voelt je daar alleen maar eenzamer door. Iedereen heeft elkaar toch?…
Ook voor jou is Christus gekomen, ja juist voor jou, Hij wil juist met jou kerstfeest vieren.
Sla je Bijbel maar open en lees maar Psalm 130. En dan in het 5e vers roept hij het daaruit.’Ik verwacht de HEERE; mijn ziel verwacht, en Ik hoop op Zijn Woord. Mijn ziel wacht op de Heere, meer dan de wachters op de morgen; de wachters op de morgen. Hij stijgt boven de nood uit, omdat hij de nood bij God mag brengen. Breng je nood maar bij God, Hij hoort je, Hij luistert echt naar je, Hij is bij je.

Kerstfeest – verwachten. Verwachten we Jezus Christus terug op deze aarde? De wederkomst?
Hij komt als niemand Hem verwacht…
Zul je er klaar voor zijn? Zul je Hem biddend verwachten?

Ik wens jullie allen gezegende kerstdagen!

Geef de blog een rating! (5 / 1)

Reageer op dit artikel

2 Reacties op "Verwacht je nog iets met kerstfeest?"

avatar
  Subscribe  
nieuwste oudste meest gestemd
Abonneren op
Bart Schutte
Beheerder
Geef de blog een rating! :
     

U ook Fijne Kerstdagen en een Gezegend 2018!