Ga jij voor goud? Of ga jij voor God?

Print Friendly, PDF & Email

Ga je voor goud of voor God?

De Olympische Spelen is dit jaar van 9 februari tot en met 25 februari in Peyong Chang.

Er is al heel wat goud binnengehaald door Nederland.

Maar wat een voorbereidingen gaan er vooraf!

Als je een topsporter bent ben je vaak al op jonge leeftijd begonnen met de sport wat je uitoefent.

En letterlijk alles wordt op zij gezet om datgene te bereiken, wat je voor ogen hebt.

Namelijk goud! Goud op de Olympische Spelen. Dat is zo’n enorme prestatie.

Miljoenen mensen kijken naar je hoe jij vecht om te winnen om die ander misschien net een paar seconde voor te zijn, want er kan er maar één de winnaar zijn.

En wanneer je dan de eerste prijs gewonnen hebt. Goud gehaald hebt en op het podium mag staan. Hoe trots ben je dan op jezelf, dat je het gehaald hebt.

Maar ook hoeveel eer krijg je dan van mensen, hoeveel belangstelling. Je leven is nooit meer als tevoren. Ze herinneren jou altijd als degene die toen goud heeft gehaald.

Paulus heeft het over in een loopbaan lopen.

In 1 Korinthe 9 : 24 – 27 vroeger kregen ze dan een erekrans als prijs. Nu een gouden plak. Maar God zegt door Paulus als je er dan zoveel voor over hebt om een erekrans te winnen ( in eigen bewoordingen), waarom doe je dat dan niet wanneer je God dient? Hij geeft je een veel grotere beloning! Namelijk eeuwig leven! En een onverderfelijke kroon. Je hoeft het niet alleen te doen. Hij geeft leiding in de loop, door steeds Zijn eigen voorbeeld op de voorgrond te plaatsen

Noem je jezelf christen? Onthoud je zelf dan van heidense feesten, van muziek, waar God niet aan Zijn eer komt, onthoud je van verslavingen die God van Zijn eerste plaats afhalen en die je gebonden maken aan, onthoud je van zonden.

Ja maar hoe doe ik dat dan allemaal? Loop, blijf lopen in die loopbaan gericht alleen op Jezus. Lees elke dag de Bijbel, het is Gods Woord. Hij heeft elke dag wat tegen je te zeggen.

Is het gemakkelijk? Nee, van alle kanten word je afgeleid. Je moet sterk zijn. Dat kun je niet van je zelf. Daar heb je een coach  voor nodig en die coach is Jezus Christus Zelf. Daarom bid voortdurend tot Hem en dankt Hem in alles. Neem nooit geen beslissingen zonder Hem. Hij weet wat jij nodig hebt, Hij weet als geen ander wat goed voor jou is, in wat voor omstandigheden ook.  Wil je in je leven winnen? Ga dan met Jezus Christus, Hij wil je zonden vergeven als je tot Hem komt. Jezus Christus is de Enige, Die jou eeuwig leven kan schenken. Maar dat betekent wel volharden tot het einde.

En heb je geen moed meer, heb je geen kracht meer. Bij Jezus Christus is moed en kracht te vinden en Hij zal het je geven als je er om vraagt.

Hij zal je nooit verlaten.

 

Geef de blog een rating! (5 / 1)

Reageer op dit artikel

2 Reacties op "Ga jij voor goud? Of ga jij voor God?"

avatar
  Subscribe  
nieuwste oudste meest gestemd
Abonneren op
Bart Schutte
Beheerder
Geef de blog een rating! :
     

Mooie Blog!